میلان الکترونیک آسیا

تابلو برق اتوماسیون صنعتی و تابلو PLC

milan-plc-electrical-panel-min

در محیط‌های صنعتی و کارگاهی با حضور اتوماسیون صنعتی و PLC ها نیاز به محفظه‌ای جهت قرارگیری المان‌های صنعتی و محافظت از آن‌ها وجود دارد، که تابلو برق‌های اتوماسیون، به این منظور در محیط‌های صنعتی قرار می‌گیرند.

 واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور کنترل پروسه تولید و یا پایش تولید از PLCها استفاده می‌کند. تابلو برق‌های اتوماسیون محلی برای PLC ها و رله‌های خروجی و سربندی مدارات کنترل و فرآیندی است که با جنس‌های گوناگون بدنه توسط شرکت‌های تابلوسازی طراحی و تولید می‌شود. 

در این مقاله درخصوص تابلوبرق‌های اتوماسیون و کاربردهای آن‌ها صحبت می‌کنیم و نکات لازم هنگام سفارش و خرید این تابلو برق ها را بررسی می‌کنیم پس در ادامه با میلان الکترونیک آسیا همراه باشید.

شرکت فنی مهندسی میلان با حضور کارشناسان و تیم حرفه‌ای و باتجربه خود، آماده دریافت سفارش‌ انواع تابلو برق‌های صنعتی و ساختمانی است. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 09127876515 تماس بگیرید و از طریق صفحه خرید تابلو برق اتوماسیون صنعتی  اطلاعات پروژه خود را قرار دهید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

تابلو برق اتوماسیون چیست؟

در اتوماسیون صنعتی برای اتومات و خودکار کردن فرآیندها از تجهیزات خاصی استفاده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین تجهیزات مورد استفاده در فرآیند‌های صنعتی، تابلو برق‌های صنعتی هستند. تابلوبرق‌ها محفظه‌ای جهت قرارگیری المان، تجهیزات برقی و اتصالات است که با پیشرفت اتوماسیون به عضو جدا نشدنی از آن تبدیل شده است.

در مقاله تابلو برق چیست؟ به صورت کامل درخصوص تابلوبرق‌ها و انوع آن صحبت کرده‌ایم که محتوای این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد.

اصلی‌ترین عضو تابلو برق‌های اتوماسیون، PLC ها هستند و به همین دلیل تابلو برق‌های اتوماسیون به تابلو برق PLC نیز شناخته می‌شوند. پی ال سی‌ها در واقع کنترل کننده‌های منطقی در تابلو برق‌ها هستند که دیتاهای ورودی را آنالیز و بررسی می‌کنند و براساس برنا‌مه‌ای که ازپیش در آن‌ها نوشته شده است، خروجی و فرمان‌های لازم را ارسال می‌کنند.

با وجود تجهیزات تابلو برق‌ در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، فرآیندهای پیچیده و طولانی بادقت بالا، در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌گیرد.

Buy steel electrical-panel

قیمت تابلو برق اتوماسیون صنعتی چقدر است؟

با توجه به نیاز‌های پروژه‌های گوناگون، برندهای تجهیزات تابلو برق، جنس بدنه و ابعاد تابلو، قیمت تابلو برق اتوماسیون نیز متفاوت خواهد بود. درواقع عوامل زیادی بر قیمت تابلو برق تاثیر می‌گذارند و قیمت تابلو برق‌های گوناگون باهم متفاوتند.

 در مقاله تابلو برق استیل بخریم یا پلاستیکی به صورت کامل درخصوص جنس بدنه تابلو برق ها، کاربردهایشان و تفاوت قیمتی آن‌ها صحبت کرده‌ایم که محتوای این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد.

برای استعلام قیمت تابلو برق می‌توانید مشخصات تابلو برق موردنظر خود را از طریق صفحه خرید تابلو برق برایمان ارسال کنید تا بعد از تخمین قیمت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 اجزای تابلو برق اتوماسیون صنعتی

  • Plc ها : اصلی‌تریند عضو تابلو های اتوماسیون بوده و به عنوان مغز متفکر تابلو برق عمل می‌کند. (در مقاله plc چیست به صورت کامل آن را بررسی کرده ایم و محتوای آن می‌تواند برایتان مفید باشد.)
  • بلوک توزیع برق: این بلوک یک قطعه آلومینومی است که برای تقسیم سیم‌های بزرگ به سیم‌های کوچک استفاده می‌شود.
  • انواع کلیدها: جهت قطع و وصل مدار ( از قبیل کلیدهای مینیاتوری، هوایی، سلکتوری ، غلتکی ، بوش باتون ، میکروسوئیچ ، فلوتر سوئیچ و … )
  • رله ها: جهت ارسال فرمان قطع یا وصل در اثر عوامل مختلف و خطاهای گوناگون ( از قبیل رلۀ کنترل فاز ، رلۀ کنترل بار ، رلۀ زمانی یا تایمر و غیر…)
  • تجهیزات اندازه گیری:  جهت محاسبۀ پارامترهای متغییر ( نظیر آمپرمتر ، ولتمتر ، واتمتر ، فرکانس متر ، کسینوس فی مترمتر) در تابلوبرق استفاده می شوند.
  • بدنه: قسمتی که تجهیزات را محصور می کند.
  • مدار شکن شاخه‌ای: از این قطعه برای محافظت از سیستم در برابر اتصال‌های کوتاه استفاده می‌شود.
  • منبع تغذیه: انرژی تابلو برق plc به کمک این منبع، تامین می‌شود.
milan-contactor-imag
  • کنتاکتور: این قطعه برای روشن‌کردن موتور‌ها با ولتاژ و سرعت کامل استفاده می‌شود.
  • درایو فرکانس متغیر (VDF): این نوع کنترل‌کننده بر سرعت و دیگر داده‌های موتور نظارت می‌کند.
  • سافت استارتر: این کنترلر به آرامی و به مرور زمان موتور را راه‌اندازی کرده و به سرعت کامل می‌رساند.

موارد ذکر شده از محبوب‌ترین اعضای تابلو برق های اتوماسیون صنعتی و تابلو برق های plc هستند. براساس نوع پروژه و نیازهای آن ممکن است در تابلوبرق‌های اتوماسیون از اجزای دیگری نیز استفاده شود. کیفیت اجزای تشکیل دهنده تابلو برق‌های اتوماسیون صنعتی تعیین کننده قیمت آن خواهندبود.

در شرکت فنی مهندسی میلان از بهترین متریال و باکیفیت‌ترین برندهای جهانی برای تابلو برق ها استفاده می‌شود تا علاوه بر رعایت استاندارد، طول عمر تابلو برق قابل تضمین باشد. جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی و مشاورین فروش می‌توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

  • کاربرد تابلو برق اتوماسیون صنعتی

    بعد از معرفی تابلو برق اتوماسیون صنعتی و اجزای تشکیل دهنده آن باید کاربردها و موارد استفاده تابلو برق اتوماسیون را بررسی کنیم.

    از تابلو برق‌های اتوماسیون صنعتی برای ارسال کردن وضعیت فرایند در شرایط مختلف به مرکزهای دیسپاچینگ و همینطور دریافت کردن داده‌ها و دستورات گوناگون استفاده می‌شود. درحقیقت استفاده از PLCها در تابلو‌های برق، تغییرات بسیار مهم و تاثیرگذار را در سیستم‌های کنترل برق ایجاد کرده است که باعث ایجاد تحول و پیشرفت خوبی در صناع گوناگون شده و تاثیرات آن بر خطوط تولید و صنایع گوناگون، کاملا مشخص است.

    در واقع کاربرد اصلی تابلوهای اتوماسیون کنترل و اندازه‌گیری پارامترهای مختلف در صنایع مختلف است.

milan-plc-panel

 

چرا از تابلو های اتوماسیون استفاده می‌شود؟

    • کار با تابلو برق های اتوماسیون آسان و بدون دردسر است.
    • سرعت انجام پروسه‌های مختلف و پیچیده در تابلوبرق‌های اتوماسیون صنعتی بالاست.
    • در plc‌ها به دلیل قابلیت نرم افزاری بودن، به سادگی می‌توان منطق پروسه را تغییر دارد.
    • به دلیل عدم استفاده از قطعات متحرک، قابلیت اطمینان تابلوهای اتوماسیون بالاست.
    • مصرف برق این تابلوها پایین است.
    • تعمیر و نگهداری تابلو برق های اتوماسیون راحت است.
    • به کمک آن ها می توان عملیات های سخت و پیچیده صنعتی را کنترل و مدیریت کرد.
    • این تابلوها به راحتی با رایانه‌ها قابل برنامه ریزی هستند.
    • به دلیل نداشتن استهلاک های مکانیکی، طول عمر و مقاومت بالایی دارند.
    • برخلاف مدارهای دیگر، نویز و سروصدا ندارند.

شرکت فنی مهندسی میلان با تضمین 18 ماهه کیفیت تابلوبرق‌های تولیدشده در این شرکت و سرویس‌دهی دوره‌ای، خیالتان را از تابلو برق ‌هایتان راحت خواهد کرد. همچنین تیم پشتیبانی فنی میلان به صورت بیست و چهار ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. جهت سفارش و خرید تابلو برق اتوماسیون می‌توانید مشخصات تابلوبرق مورد نظر را از طریق صفحه خرید تابلو برق ارسال کنید و یا با شماره مستقیم 09127876515 با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
پاسخگوی سوالات شما هستیم
کارشناسان میلان الکترونیک آسیا
سلام
هر سوالی دارید، از متخصصین میلان الکترونیک بپرسید .