میلان الکترونیک آسیا

فیوزهای محافظ جان

residual-current-device-01

فیوزهای محافظ جان در تابلوهای برق، از سه نوع حفاظت در برابر نشت جریان استفاده میکنند.

هم کلیدهای  RCCB و هم کلیدهای  RCBO هر دو ادوات محافظتی جریان در تابلوهای برق هستند.

کلیدهای Rccb را معمولا همان RCD میدانند. اما کلید RCBO از جمله تجهیزات ترکیبی می باشد که تلفیقی از MCB و RCD می باشد.

در واقع کاربرد مهم این فیوزهای محافظ جان این است که با استفاده از عملکرد MCB جلوی اضافه جریان و اتصال کوتاه را میگیرد و با استفاده از عملکرد RCD جلوی نشت جریان را خواهد گرفت .

RCCB-milan-banner

اصول عملکرد RCCB در تابلو برق این گونه است که با اندازه گیری مداوم جریان در یک جهت و اندازه گیری جریان در سیم دیگری در جهت مخالف ، می تواند نشت جریان را اندازه گیری  کند.

اما در تجهیزات قطع مدار همچون کلیدهای مینیاتوری (MCB) که برای قطع جریان هستند ، عملکردشان بر مبنای تنظیم شدن برای یک جریان خاص می باشد.

این جریان در واقع مجموع جریان قابل تحمل مدار می باشد.

کلید های RCBO معمولا در در مواردی استفاده می شود که در آن نیاز به ترکیب حفاظت در برابر اضافه جریان (اضافه بار و اتصال کوتاه) و حفاظت در برابر جریان های نشتی زمین وجود دارد. این کلید ها در شناسایی و قطع این نوع خطا ها کمک می کند و این اطمینان را می دهد که حفاظت کامل از افراد و تجهیزات متصل را تضمین می کند. در واقع کلیدهای  RCBO در تابلو برق با تلفیق این دو عملکرد نیاز به دو تجهیز جداگانه یعنی کلیدهای RCCB و کلیدهای MCB  را مرتفع می کند.در زیر دیاگرام یک کلید RCBO را مشاهده می کنید

تیم های آموزش دیده، مجهز و با تجربه شرکت میلان الکترونیک آسیا در زمینه تولید و تامین سیستم های کنترل تهویه مطبوع ، اتوماسیون صنعتی، خدمات مشاوره و اجرای تاسیسات مکانیکی و تامین تجهیزات سیستم های مربوطه با رویکردی نوین آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی می باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
پاسخگوی سوالات شما هستیم
کارشناسان میلان الکترونیک آسیا
سلام
هر سوالی دارید، از متخصصین میلان الکترونیک بپرسید .